دسته‌بندی نشده

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد : احداث ۱۲۰ هزار مترمربع فضای جدید برای واحدهای بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از احداث ۱۲۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی جدید برای واحدهای اداری بیمه سلامت در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، محمدجواد کبیر بعد از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساختمان اداری اداره بیمه سلامت این شهرستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سردار شهید حاج حسین بصیر، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه اصل ۲۹ و ۴۳ قانون تکالیفی را بر دوش داشتیم که به دلایل بروز مشکلات به تعهدات عمل کنیم.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌های منابع، توطئه‌های دشمنان، فشار تحریم‌ها موجب شد تا در حوزه اجتماعی اقدامی جدی داشته باشیم و در همین راستا یکی از منویات مقام معظم رهبری این بوده که وقتی مردم دچار دغدغه‌های بیماری می‌شوند نباید دغدغه دیگری داشته باشند و در همین راستا برنامه‌ریزی لازم و اقدامات خوبی در کشور محقق شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه چتر حمایتی در بسیاری از کشورها برای بهره‌مندی مردم از حقوق و امکانات لازم گسترش داده شده است، تصریح کرد: یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت اصلاح نظام سلامت و ایجاد چتر حمایتی و حفاظتی برای مردم بود که این امر تحقق یافته است.

این مسؤول بیان کرد: این اقدامات در شرایطی رقم خورد که حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور از سال‌های دهه ۷۰ تا سال ۹۲ جمعیتی گرفتار و دچار مشکلات و آسیب‌پذیری جدی حوزه سلامت بودند.

کبیر ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های اصلی نظام در تبیین حقوق شهروندی است که بیانات و منویات مقام معظم رهبری در نوروز ۸۹ در تبیین ویژگی‌ها و مختصات زندگی ایرانی اسلامی می‌تواند به عنوان نماد تعریف حقوق شهروندی مطرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید دقت داشت در ۱۰ سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف سیاسی قدری در حوزه حقوق شهروندی کوتاهی کردیم که این امر موجب شد تا قدری از سرمایه‌های اجتماعی از حوزه‌های اجرایی و حمایتی نظام دچار اختلال شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شاید یکی از موفقیت های دوران دفاع مقدس، پشتوانه سازی اصلی این دوران با سرمایه اجتماعی بوده است، گفت: در جنگ تحمیلی با دست خالی با پشتوانه سرمایه اجتماعی توانستیم از تاراج خاک جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم تا این موفقیت در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

این مسؤول اظهار کرد: همراه با شروع کار دولت یازدهم چگونگی ایجاد چتر حمایتی و حفاظتی برای مردم در حوزه سلامت مطرح شد که یکی از مأموریت‌های سازمان بیمه سلامت که در اساسنامه نیز مورد تأکید قرار گرفته، حفاظت مالی از مردم برای مقابله با مواجه شدن مردم با هزینه‌های سنگین است.

کبیر افزود: یکی از اقدامات تکمیلی سازمان بیمه سلامت ایران که در دولت دوازدهم باید مورد توجه باشد، شرایط مشارکت مردم در تأمین منابع و حمایت مردم از نظام بیمه‌ای است که لازم است تدبیری شود تا افرادی که از حیث مالی برخوردارتر هستند، مشارکت بهتری در تأمین منابع داشته باشند و افراد نیازمند و آسیب‌پذیر از پوشش رایگان بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از تکالیف نظام جمهوری اسلامی فراهم کردن شرایط یکسان بهره‌مندی از منابع و خدمات است، تصریح کرد: در این راستا پوشش بیمه‌ای همگانی با حمایت رهبری و تدبیر دولت برای مردم رقم خورده و در یک زمان معین یک رنسانس تاریخی ایجاد شد که با این شرایط اقتصادی در کمتر از یک سال حدود ۱۱ میلیون نفر ایرانی زیرپوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این اقدامات با اولویت افراد محروم انجام شده است، بیان کرد: امروز بعد از گذشت سه سال از این طرح مشکلات اجتماعی ناشی از عدم پوشش بیمه‌ای مردم برطرف شده است.

این مسؤول ادامه داد: دولت اهتمام ویژه‌ای به حقوق شهروندی داشته و ابلاغیه حقوق شهروندی برای نخستین‌بار بعد از انقلاب اسلامی در این دولت به صورت رسمی ابلاغ شد و شاکله آن کرامت مردم، حرمت‌گذاری به مردم و احترام به آنها بود که بتوان شرایطی ایجاد کرد تا مردم از حقوق خود بهره‌مند شوند.

کبیر خاطرنشان کرد: منابع مالی برای ساخت ساختمان اداری اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار آماده است و اگر پیمانکاری متعهد و کاربلد وارد عملیات احداث شود آمادگی داریم تا با تزریق به موقع منابع مالی تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ این ساختمان را افتتاح کنیم.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در دولت یازدهم بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی برای واحدهای اداری در اقصی نقاط کشور با توجه به کمبود فضای فیزیکی مناسب به‌ویژه در مازندران، یاسوج، زنجان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی مورد نظر قرار داده است که پروژه‌های در دست اقدام داریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمام تلاش مجموعه حفظ کرامت مردم و احترام به حقوق سلامت مردم است تا عموم جامعه بتوانند از حداکثر تسهیلات لازم برخوردار باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا