عمومی

مخالف خرید و فروش اعضای بدن هستم/ مجلس باید قانون منع خرید و فروش عضو را تصویب کند/۲۵ هزار بیمار در لیست انتظارکلیه

شفاآنلاین:وزیربهداشت ،درمان وآموزش پزشکی گفت: با خرید و فروش عضو بدن مخالف هستیم. ضمن اینکه معتقدم فقط نهی کردن درست نیست بلکه باید برای اینکار ابتدا زیر ساخت های لازم برای اهدای عضو را فراهم کرد و سپس اقدام به ممنوعیت خرید و فروش کرد.
دکترقاضی زاده هاشمی با بیان این خبر ودرواکنش به اظهارات کارشناس ها وپزشکان فعال درزمینه پیوند اعضا به خبرنگارشفاآنلاین گفت:خرید و فروش هر عضوی از بدن ناپسند است و من بارها این موضوع را اعلام کرده ام که نباید در کشور شاهد این گونه مسایل باشیم .اما در عین حال بایستی فرهنگ اهدا عضو را هم تبلیغ کنیم تا برای بیماران نیازمند عضو جای نگرانی نباشد.

وی تصریح کرد: یک واقعیت است که حداقل ۲۵ هزار نفر فقط برای کلیه منتظر دربافت عضو هستند و بنابراین اگر مردم و بستگان باور نداشته باشند که می توانند یکی از کلیه هایشان را اهدا کنند به نظر می رسد در آن صورت نمی توان انتظار داشت که رفتارهای ناپسند در جامعه شکل نگیرد.

وی تاکید کرد: ما هیچوقت با خرید و فروش عضو موافق نبوده و نیستیم و معتقدیم بایستی مجلس ممنوعیت خرید و فروش عضو را تصویب کند تا قوه قضاییه هم بتواند با آن برخورد کند.

وزیر بهداشت افزود:ولی صرف نهی کردن درست نیست و باید به صورت مساله توجه کنیم که افرادی هستند که نیازمند اهدا عضو می باشند .پس باید شرایط اهدا را فراهم کنیم و قوانینی بگذاریم که افراد را تشویق به اهدا کند و زمینه سازی کنیم و بعد نهی نمائیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا